בס״ד. תאריך .
אני החתום/ה מטה ,
טלפון ,
בעל חמץ הנמצא ב
נותן בזה הרשאה ויפוי כח להרב אליהו בר שלום, רב העיר בת ים, לעשות בימים י"ב י"ג וי"ד בניסן שנה זו (תשפ"ה) עם כל מיני חמץ שלי, ועם המקומות שמונח בהם החמץ, כאדם העושה בתוך שלו: למכור לנכרי או לתת או לזכות לעצמו או להפקיר או לבטל כל מיני חמץ, או תערובת חמץ, או חמץ נוקשה, או הדבוק בכלים, שאר חששות חמץ באיזה אופן שיהיה בעולם, הן דברים שלי הנמצאים ברשותי או ברשות אחרים, הן של אחרים הנמצאים ברשותי או באחריותי באיזה דרך, והן כשאני שותף ויש לי זיקה כלשהי אליהם, בהם באיזה דרך, לרבות מניות. הן מה שכבר ברשותי, הן מה שיכנס לרשותי בכל זמן שמכירה זו יכולה להועיל להנצל מאיסור חמץ. הן דברים הידועים לי, והן שאינם ידועים לי. המונחים באיזה מקום שהוא בעולם ביבשה באויר או בים, ובכל מקום שהוא. וכל זה חוץ מהחמץ שאשתמש או שאבער. ומותנה שאוכל לקחת מהחמץ של הגוי מיד בסיום הפסח ואתחשב עמו אח"כ כפי החשבון.
כמו כן אני נותן בזה להרב הנזכר יפוי כח והרשאה להשכיר לנכרי הקונה את החמץ, מיום י"ג או י"ד בניסן, את כל המקומות והחפצים שעליהם או בהם נמצא חמץ או חשש חמץ, שלי או של שולחי או של אחרים בכל צורה שהיא כנ"ל, לפי הזמן הנכון והמתאים שימצא לנכון, ועד כ"ג בניסן לפי הזמן המתאים והצורה שימצא לנכון. ויוכל להשכיר את המקומות הנ"ל לנכרי הן לצורך מגורים הן לצורך העמדת כליו ומטלטליו. וגם יוכל לתת לנכרי הקונה מעבר אל החמץ דרך רשותי, או דרך רשויות המושכרים או שאולים לי. ואני מתחייב לתת לקונה את המעבר ואת המפתחות עד מקום החמץ, בכל עת שירצה. ויוכל למוצאני על ידי מספר טלפון סלולארי הנ״ל. ויוכל גם להעביר את המכירה לנכרי אחר וגם הוא יקבל מעבר ומפתחות כנ״ל.
כל הנ״ל יוכל הרב הנז' לעשותם ע״י עצמו או ע״י שלוחו, לי או לשולחי, לכל מי שירצה, בקנין שירצה, ובמחיר שירצה, ובתנאים שייראו בעיניו, וגם בהקפה, וגם לקחת לעצמו מכסף המכירה ו/או השכירות עד סך שקל חדש אחד.
ותהיה ידו כידי, ופיו כפי, והודאתו כהודאתי. ולא אוכל לטעון כנגדו ״לתקוני שדרתיך ולא לעוותי״. ולא טענת ״שטר לצרכים דתיים״, ולא טענת ״מכירה למראית עין״. אלא אקיים כל מה שיכתוב בשטר המכירה לנכרי בלי ערעור, כדת של תורה, וכחוק המדינה. והרשאה זו היא יפוי כח בלתי חוזר וכתב בוררות אצל הרב הנז׳, שיהיה המוסמך לקבוע בכל ענייני מכירה זו. והדיון יהיה בדין תורה בלבד. ואפילו אם לא יהיה תקף בדינא דמלכותא, וגם יוכל לתת קנסות למפר. ושטר הרשאה זה נעשה מרצוני וניתן בצורה גלויה ומפורסמת, ולא יפסל בחסיר או יתיר או טשטוש או מחק, ויהא תקף ככל שטרי הרשאות הנעשים עפ"י תיקון חז"ל, דלא כאסמכתא, ודלא כטופסי דשטרי, בביטול כל מודעי וכו' ובפיסול עדיהן לדעת הרשב"א זלה"ה, ולא יפסול תנאי שאינו מועיל את שאר הדברים המועילים, ולא יורע כח השטר בשום פסול שבעולם, ויתקיים כסברת הפוסק המקיים את השטר. ועל כל הנ"ל אני מודה שנעשה קנין גמור ושלם במנא דכשר למקניא ביה. והכל שריר ובריר ואמת ויציב וקים.
חתימה: